Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
ELEKTROMOBILNOŚĆ.

ELEKTRYFIKACJA NAPĘDU.
Elektryfikacja układu napędowego wyznacza kierunek przyszłej mobilności. Warto przyjrzeć się różnym systemom MINI i poznać kluczowe pojęcia.

AKUMULATOROWE POJAZDY ELEKTRYCZNE.

ZASILANE AKUMULATORAMI LITOWYMI.



UKŁAD NAPĘDOWY.
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy (1) ma kształt litery T i jest umieszczony wzdłuż płyty podłogowej pojazdu. Środek ciężkości znajduje się znacznie niżej niż w MINI z silnikiem spalinowym, zapewniając lepszą stabilność i zwinność pojazdu.
Pojedynczy silnik elektryczny (2) jest umieszczony w przedniej części pojazdu i napędza bezpośrednio przednie koła. Wytwarza taką samą moc jak 2-litrowy silnik benzynowy w MINI Cooper S.
Skrzynia biegów i inne zintegrowane układy elektroniczne (3) zostały umieszczone z przodu pod maską nowego 3-drzwiowego MINI Cooper SE. Port ładowania (4) znajduje się przy lewym ozdobniku bocznym.
CHARAKTERYSTYKA JAZDY.
Dynamika i płynność jazdy w jednym. Kompaktowy układ napędowy w całkowicie elektrycznym MINI generuje wyjątkowo niewielkie drgania, dzięki czemu samochód „płynie” przez miasto niemal w całkowitej ciszy.
Przyspieszenie i bezpośrednia moc. W całkowicie elektrycznym MINI pełen moment obrotowy jest dostępny od razu po ruszeniu, zapewniając ekscytującą zwinność, przyspieszenie bez opóźnień, płynną zmianę biegów bez przerw w przenoszeniu mocy i wyjątkowo responsywną jazdę.
Obsługa jednym pedałem. Kierowca odbywa większość jazdy, operując tylko jednym pedałem. Może przyspieszać do odpowiedniej prędkości. Może także ładować akumulator za każdym razem, gdy podnosi nogę z pedału gazu i zatrzymuje się.


Hatch 3dr Cooper SE :
NIŻSZE KOSZTY.
W przypadku 3-drzwiowego MINI Cooper SE sprawdza się zasada „mniej znaczy więcej”. Chodzi o ograniczenie liczby części wymagających serwisowania i konserwacji w stosunku do pojazdów napędzanych silnikiem spalinowym. Pozwala to obniżyć koszty niezbędne do utrzymania samochodu w doskonałej kondycji.
Dowiedz się więcej o długoterminowych oszczędnościach, dofinansowaniu i zachętach podatkowych.

PHEV – JEDEN POJAZD, DWA RÓŻNE NAPĘDY.
Hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV) łączą elektryczny układ napędowy z konwencjonalnym silnikiem spalinowym.
MINI Cooper SE Countryman All 4 dostarcza 220 KM (162 kW) mocy. Akumulator najnowszej generacji umożliwia czysto elektryczną i bezemisyjną jazdę. Idealnie nadaje się do poruszania po mieście na napędzie elektrycznym i korzystania z tradycyjnego silnika na dłuższych trasach.
Można wygodnie „podłączyć” samochód do gniazdka elektrycznego w domu lub w pracy albo skorzystać z publicznej stacji ładowania.



KONSTRUKCJA UKŁADU NAPĘDOWEGO.
Pod maską znajduje się silnik TwinPower Turbo (1) napędzający koła przednie, natomiast z tyłu pojazdu umieszczony jest zbiornik paliwa (2).
W trybie całkowicie elektrycznym aktywowany jest napęd na tył – silnik elektryczny samochodu (3) napędza tylne koła.
Akumulator i układy elektroniczne są zamontowane pod tylnymi siedzeniami (4).
CHARAKTERYSTYKA JAZDY.
Spontaniczne przekazywanie mocy silnika.
Błyskawiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sek.
Rekuperacja czyli odzyskiwanie energii hamowania. Podczas hamowania i jazdy na biegu jałowym generowana jest energia. Następnie przesyłana jest z powrotem do akumulatora i tam magazynowana.
Napęd na wszystkie koła ALL4.
Optymalizuje przyczepność i stabilność w niesprzyjających warunkach pogodowych i nawierzchniowych, aby szybko i precyzyjnie reagować na zmieniające się warunki jazdy i różnice terenu. MINI Countryman Cooper SE może korzystać z obu układów napędowych oddzielnie albo łącznie, uzyskując w ten sposób potężny napęd na cztery koła.


:


:
MAX EDRIVE.
Technologia hybrydowa zastosowana w MINI Cooper SE Countryman ALL4 daje Ci możliwość wyboru trybu jazdy odpowiedniego dla Ciebie podczas podróży. Są trzy różne tryby jazdy, które są kontrolowane za pomocą przełącznika w konsoli środkowej. Po uruchomieniu samochodu włącza się tryb AUTO eDrive, a Twoje MINI jest napędzane wyłącznie elektrycznie z mocą 72 kW.
W trybie MAX eDrive możesz przyspieszyć do 125 km/h, bez lokalnej emisji CO2 i bez użycia kropli benzyny. Jeśli chcesz jechać szybciej lub przyspieszyć, silnik benzynowy włącza się automatycznie i zapewnia dodatkową moc po naciśnięciu pedału gazu. Całkowita moc 162 kW i generowany przez nią łączny moment obrotowy są od razu dostępne dla bardziej sportowych wrażeń. MINI Cooper SE Countryman ALL4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 196 km/h.
INNE KONCEPCJE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH.
ŁAGODNE HYBRYDY.
Hamowanie rekuperacyjne umożliwia odzysk energii, którą w normalnych warunkach samochód traci podczas zwalniania. Energia z rekuperacji jest wykorzystywana, aby zwiększać moc silnika i poprawiać ekonomię jazdy.
Samochodów w technologii łagodnej hybrydy nie można ładować w domu za pomocą wtyczki ani korzystając z ładowarek publicznych.


POJAZDY ELEKTRYCZNE ZASILANE WODOREM.
Samochody wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe są napędzane silnikiem elektrycznym. Różnica polega na tym, że same generują energię elektryczną. Zatem w przeciwieństwie do pojazdów typu BEV i PHEV nie pobierają energii z wbudowanego akumulatora wielokrotnego ładowania. Zamiast tego samochody z napędem wodorowym mają na pokładzie własne wydajne „elektrownie” – ogniwa paliwowe.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ.
Nasze zaangażowanie w zrównoważony jest dla nas kluczowe, co widać wyraźnie na przykładzie wdrażania standardów w zakresie oceny cyklu życia pojazdów. Począwszy od zużytych zasobów, poprzez zużycie energii, aż po wskaźniki recyklingu. Naszym celem jest także stworzenie zrównoważonych łańcuchów wartości z surowcami nadającymi się do recyklingu i odnawialnymi – obejmuje to również zaopatrzenie w energię.
Nie chodzi tu tylko o zarządzanie zasobami, ale także o określanie śladu węglowego dla łańcucha dostaw materiałów podczas przyznawania kontraktów dostawcom – a następnie integrowanie działań wzdłuż całego łańcucha wartości w celu zmniejszenia emisji.
Krok po kroku nasza droga do przyjaznej dla środowiska i wolnej od emisji przyszłości staje się rzeczywistością.

KOMU ZALEŻY NA ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU?
Międzynarodowy popyt na mobilność elektryczną rośnie z każdym dniem, a dzięki naszym ekologicznym i innowacyjnym pojazdom i usługom oferujemy skuteczne rozwiązania w zakresie elektromobilności zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym. Jednak neutralność klimatyczną i bezemisyjną mobilność można w pełni osiągnąć tylko dzięki różnym technologiom napędów zelektryfikowanych. Dlatego kontynuujemy rozwój technologii ogniw paliwowych na bazie wodoru do niskoemisyjnych układów napędowych.
Ale to nie wszystko. Konsumenci potrzebują informacji i porad, które pozwolą im dostrzec skalę zużycia energii, tak aby mogli zrozumieć, jak przyczynić się do poprawy stanu środowiska... i zaoszczędzić pieniądze. Jednocześnie musimy współpracować z organizacjami użyteczności publicznej, aby pomóc im znaleźć lepsze sposoby zarządzania zasobami odnawialnymi w celu zaspokojenia potrzeb klientów i organów regulacyjnych.



W DOMU I POZA DOMEM.

JAK DOTRZEĆ DALEJ.

DOFINANSOWANIE I OSZCZĘDNOŚCI.
ATRAKCYJNE ZACHĘTY ZAKUPOWE.
