MAKSYMALIZUJ SWÓJ ZASIĘG.

Odkryj wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak zoptymalizować wydajność swojego MINI Electric na drodze i poza nią, aby jak najlepiej wykorzystać każde ładowanie. Przygotowaliśmy przydatny przewodnik, który pomoże Ci uzyskać maksymalny zasięg i pokonywać naprawdę długie dystanse.
elektromobilność mini – mini electric – maksymalizacja zasięgu

TWÓJ STYL JAZDY.

Elektromobilność MINI - MINI Electric - Jazda na jednym pedale

JAZDA NA JEDNYM PEDALE.

Funkcja jazdy na jednym pedale w Twoim MINI Electric pozwala Ci przyspieszać i hamować, używając tylko pedału jazdy. Zdjęcie nogi z pedału aktywuje inteligentny system hamowania odzyskowego. To nie tylko spowalnia MINI, ale także przekształca energię kinetyczną na elektryczną i ładuje akumulator. To świetny sposób na dodatkowe ładowanie – przy jednoczesnej optymalizacji zasięgu i ogólnej wydajności MINI. 

Możesz traktować to jako wyzwanie: jak długo jesteś w stanie jechać na jednym pedale bez dotykania pedału hamulca. Jednak aby zachować bezpieczeństwo, zawsze zachowaj odstęp pozwalający na bezpieczne wyhamowanie. Nie musisz też martwić się o kierowców jadących za Tobą, ponieważ przy jeździe na jednym pedale światła stop świecą, gdy zwalniasz. Kiedy musisz jednak hamować awaryjnie, używaj standardowego hamulca hydraulicznego. 

„PO PROSTU ZDEJMUJĘ NOGĘ Z GAZU. I HAMUJĘ”.

MISTY, WŁAŚCICIELKA MINI ELECTRIC Z LONDYNU.

TRYBY JAZDY.

Przełącznik trybów jazdy w konsoli środkowej umożliwia przełączanie pomiędzy trybami Sport, Mid, Green i Green +. Tryb Green oferuje ustawienia stale zmniejszające zużycie energii w celu optymalizacji zasięgu.

elektromobilność mini – mini electric – utrzymanie zasięgu
elektromobilność mini – zasięg mini – płynniej i dalej

IM PŁYNNIEJ, TYM DALEJ.

Przyspieszanie daje mnóstwo frajdy, ale jego ograniczanie jest jeszcze fajniejsze i zmniejsza zużycie energii. Jazda ze stałym tempem zamiast częstego przyspieszania pomoże Ci utrzymać zasięg. Zmniejszy również potrzebę ostrego hamowania, które zużywa więcej energii niż łagodniejsze hamowanie.

MISTY, WŁAŚCICIELKA MINI ELECTRIC Z LONDYNU.

„Funkcja wstępnego kondycjonowania to świetne rozwiązanie, bo akumulator jest już rozgrzany przed jazdą – dzięki czemu samochód jest bardziej wydajny w drodze. Mniejsze zużycie energii oznacza większy zasięg i mniejsze wydatki”.
Czytaj dalej
elektromobilność mini – zasięg mini – płynniej i dalej
elektromobilność mini – zasięg mini – elektryczna ikona

TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA.

elektromobilność mini – mini electric – temperatura zewnętrzna

WSTĘPNE PODGRZEWANIE CZY CHŁODZENIE?

Ekstremalne temperatury wpływają na utrzymywanie poziomu naładowania przez akumulator. Nie mamy wpływu na pogodę, ale funkcja wstępnego kondycjonowania umożliwia wstępne podgrzanie lub schłodzenie akumulatora MINI Electric do optymalnej temperatury za pomocą energii elektrycznej z gniazdka, a nie z akumulatora pojazdu. W podobny sposób można ustawić klimatyzowanie wnętrza do idealnej temperatury podczas ładowania.

Ma to dodatkową zaletę w postaci większego zasięgu, ponieważ do ogrzewania lub chłodzenia wnętrza podczas jazdy będzie potrzebne mniej energii. Funkcję można zaplanować na ekranie dotykowym w MINI Electric lub zdalnie w aplikacji MINI. Możesz również nagrzewać wnętrze w regularnych godzinach, zapewniając sobie dojazdy do pracy w pełnym komforcie.

„LUBIĘ PODGRZEWAĆ WNĘTRZE RANO, ZANIM WSIĄDĘ, GDY SAMOCHÓD SIĘ JESZCZE ŁADUJE”.

IOLA, WŁAŚCICIELKA MINI ELECTRIC.

PODGRZEWANE FOTELE I PODGRZEWANA KIEROWNICA.

Generalnie podgrzane wcześniej wnętrze MINI powinno zapewnić Ci dostateczne ciepło podczas jazdy. W niskich temperaturach zalecamy po wyruszeniu w drogę korzystanie z podgrzewania foteli i kierownicy MINI, aby utrzymać ciepło, zamiast nadmiernego używania ogrzewania, co może zmniejszać zasięg.
elektromobilność mini – podgrzewane fotele – kierownica
elektromobilność mini – mini electric – zasięg
elektromobilność mini – zasięg mini – zasięg zimą elektromobilność mini – zasięg mini – zasięg zimą

MARTWI CIĘ ZASIĘG ZIMĄ?

Według What Car w zimie zasięg pojazdów elektrycznych może spaść nawet o 20%. Ale temperatury mają również wpływ na wydajność samochodów na benzynę – spada ona nawet o 15%.

Są to wartości średnie i istnieje wiele zmiennych, które mogą wpływać na zasięg, takich jak styl jazdy, ukształtowanie terenu i natężenie ruchu. Ale przy dobrym planowaniu możesz polegać na swoim MINI Electric i dotrzeć tam, gdzie chcesz, niezależnie od pogody.

elektromobilność mini – mini electric – zasięg

KLIMATYZACJA CZY OTWARTA SZYBA?

Ta debata nie ma końca, a różne badania dają różne wyniki. Ale ani jedno, ani drugie nie wpływa korzystnie na wydajność. Klimatyzacja zużywa energię z akumulatora, a otwarta szyba zwiększa opory powietrza samochodu. Jednak istnieje przekonanie, że otwarcie szyby jest bardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Ale czy na ruchliwej drodze naprawdę chcesz wdychać spaliny?

elektromobilność mini – mini electric – klimatyzacja kontra szyba
elektromobilność mini – mini electric – klimatyzacja kontra szyba

IOLA, WŁAŚCICIELKA MINI ELECTRIC.

„Wcale nie ładuję co noc – ładuję, kiedy muszę. To zaskakujące, ale większość tras, które pokonujemy, jest w rzeczywistości dość krótka i nie wymaga pełnego naładowania akumulatora. Wszystkim martwiącym się o zasięg i ładowanie radziłabym: planuj podróż przed wyjazdem, korzystaj z trybów Green, aby oszczędzać zasięg, nie bierz niepotrzebnego bagażu i ładuj tylko tak często, jak potrzebujesz”.
Czytaj dalej
elektromobilność mini – zasięg mini – ilustracja flash

WIELKOŚĆ AKUMULATORA.

CZY WIELKOŚĆ AKUMULATORA MA ZNACZENIE?

W MINI jesteśmy przekonani, że liczy się głównie sposób korzystania z akumulatora. MINI Electric ściśle przestrzega naszej słynnej zasady kreatywnego wykorzystania przestrzeni. Zaawansowany, w pełni elektryczny układ napędowy jest zasilany przez wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy w kształcie litery T umieszczony wzdłuż podłogi pojazdu między przednimi fotelami i pod tylną kanapą. Efektem tego jest niższy środek ciężkości i równomierny rozkład masy, co zwiększa stabilność i zwinność. A zasięg 234 km pozwala zawsze dotrzeć do celu.
Zelektryfikowana mobilność MINI - Wielkość akumulatora

Kilka krótkich wskazówek.

elektromobilność mini – mini electric – zakres naładowania elektromobilność mini – mini electric – zakres naładowania
dam Image

20–80%

Akumulator należy ładować w tym zakresie
elektromobilność mini – mini electric – optymalna temperatura

20°C

Rozpoczęcie jazdy przy temperaturze zbliżonej do tej pozwoli zwiększyć zasięg.

elektromobilność mini – mini electric – optymalny rozmiar obręczy kół

16-18"

Koła w tym rozmiarze z wyższym profilem pomogą zoptymalizować zasięg.
elektromobilność mini – mini electric – optymalna prędkości

50–70 km/h

Jest to zakres prędkości optymalny dla oszczędzania energii.

elektromobilność mini – mini electric – zakres naładowania elektromobilność mini – mini electric – zakres naładowania

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. Nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany.W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy. 

Niskie temperatury mogą faktycznie tymczasowo zmniejszyć zasięg akumulatora samochodu elektrycznego o około 10–12%. Ale obecnie większość takich pojazdów i tak ma zasięg 250-300 km. Z łatwością wystarcza to do codziennej jazdy. A dzięki swojej konstrukcji są one zimą znacznie bardziej wydajne, niż się wydaje. Ze względu na niskie położenie akumulatora i wynikający z tego niższy środek ciężkości lepiej sprawują się w śniegu niż konwencjonalne samochody.
Mają lepszą trakcję i lepiej radzą sobie na śniegu i lodzie. Ułatwia to panowanie nad samochodem. Co więcej, za pośrednictwem aplikacji MINI możesz wstępnie nagrzać swój samochód elektryczny i wsiadać zawsze do ciepłego, przytulnego wnętrza – bez konieczności skrobania szyb. A jeśli podgrzejesz samochód podczas ładowania, nie będziesz tracić na to energii podczas jazdy – z korzyścią dla siebie i dla bezpieczeństwa na drodze.

MINI Electric oferuje zasięg do 234 km (WLTP). To więcej, niż potrzeba na większość podróży, jakie można sobie wyobrazić. To tylko kwestia rozważenia, jakiego zasięgu używasz i gdzie go używasz.

Jeśli cel w nawigacji znajduje się poza zasięgiem elektrycznym, nie martw się. Teraz do trasy dodawane są automatycznie opcje ładowania. Możesz też otrzymywać sugestie dotyczące odpowiednich postojów na ładowanie. Dostępność tych funkcji może się jednak różnić w zależności od modelu i wyposażenia.

Jednym z istotnych czynników zewnętrznych wpływających na wydajność i pojemność akumulatora jest temperatura. Podobnie jak w Twoim smartfonie wydajność baterii spada w niskich i wysokich temperaturach. Jednak w samochodzie dzięki optymalnym strategiom działania wpływ temperatury jest w dużej mierze ograniczony do minimum. A wiesz, że poziom naładowania daje Ci również informacje o zasięgu, jaki możesz uzyskać? Oprócz temperatury innymi czynnikami jest klimatyzacja, ilość przewożonego ładunku i styl jazdy.

Samochodami elektrycznymi można bezpiecznie jeździć w deszczu i śniegu. Można też nimi wjeżdżać do tradycyjnych myjni samochodowych. Również ładowarki i kable do pojazdów elektrycznych są wodoodporne, a gniazda ładowania zabezpieczone przed zalaniem. 

Podobnie jak w przypadku samochodów z konwencjonalnym silnikiem styl jazdy wpływa również na zasięg samochodu elektrycznego. Generalnie przewidujący, zrelaksowany i płynny styl jazdy wydłuża zasięg. Na przykład zmniejszenie prędkości na autostradzie ze 130 do 110 km/h pozwala znacznie zwiększyć zasięg. Podczas rekuperacji, a więc za każdym razem, gdy zdejmujesz nogę z pedału jazdy, energia kinetyczna przekształcana jest na energię elektryczną i przekazywana do akumulatora, dzięki czemu zyskujesz kolejne kilometry zasięgu.

Najlepiej jest utrzymywać poziom naładowania w zakresie od 20 do 80%. Możliwe są niższe lub wyższe poziomy, ale dla optymalnej żywotności akumulatora zaleca się utrzymywać poziom naładowania w tym zakresie. W menu pojazdu można łatwo i wygodnie ustawić docelowy poziom naładowania na 80%, dzięki czemu nigdy nie trzeba będzie o tym pamiętać. Powinno to zaspokoić wszystkie potrzeby związane z codzienną jazdą. Jeśli faktycznie potrzebujesz więcej, po prostu ustaw wyższy cel.  

Zelektryfikowana mobilność MINI - j01 teaser

NIE WYMAGA PRZEDSTAWIANIA (ANI TANKOWANIA).

Już od 1660 zł netto miesięcznie*

*Rata miesięczna netto w MINI Comfort Lease dla przedsiębiorców dla MINI Cooper za 153 300 zł brutto. Opłata wstępna 15%, okres leasingu 48 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg 10 000 km, gwarantowana wartość końcowa. MINI Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o.

WIĘKSZA DAWKA MINI.

Już od 1490 zł netto miesięcznie*

*Rata miesięczna netto w MINI Comfort Lease dla przedsiębiorców dla MINI Countryman Cooper C za 148 800 zł brutto. Opłata wstępna 15%, okres leasingu 48 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg 10 000 km, gwarantowana wartość końcowa. MINI Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o. 

Zelektryfikowana mobilność MINI - U25 bev teaser