Zrównoważony rozwój MINI – strona główna

RÓBMY WIĘCEJ ZA MNIEJ.

MINImalizujemy, gdzie tylko możemy, aby zapewnić bardziej niezawodną i zrównoważoną jazdę. Poprzez MINImalizację rozumiemy zmniejszanie ilość odpadów, zużycia energii i emisji CO₂ na pojazd w całym cyklu życia, aby realizować naszą wizję czystszego dynamizmu. Chcemy być pionierami w tworzeniu równowagi, która obejmuje osiągi MINI i kultową stylistykę z solidnymi referencjami środowiskowymi. A zmniejszając nasz wpływ na środowisko, umożliwiamy Ci zmniejszenie Twojego wpływu.

BUNTOWNIK Z POWODEM.

Nowe MINI Concept Aceman zwiastuje nową erę bardziej zrównoważonego, skomunikowanego MINI, które nie boi się inności. Brak skóry, mniej chromu i zaawansowana cyfryzacja odzwierciedlają sposób, w jaki MINI definiuje na nowo swoją w pełni elektryczną przyszłość.
Zrównoważony rozwój MINI – aceman – samochód koncepcyjny Zrównoważony rozwój MINI – aceman – samochód koncepcyjny

TAPICERKA Z BUTELEK PET Z RECYKLINGU.

MINI oferuje teraz tapicerkę z surowców wtórnych z nowymi tkaninami produkowanymi z przetworzonych butelek z politereftalanu etylenu (PET). PET jest najczęściej poddawanym recyklingowi tworzywem sztucznym na świecie, a przy tym niezwykle lekkim, mocnym i trwałym. Kiedy butelki trafią do zakładu recyklingu, są sortowane, kruszone na płatki i przetapiane. Powstały granulat lub recyklat jest przetwarzany na tkaninę, która jest nie tylko przyjemna w dotyku i atrakcyjna dla oka, ale także bardzo trwała. Odsetek stosowanych przez nas odpadów plastikowych z recyklingu wynosi 15%. Celem jest zwiększenie tego wskaźnika w perspektywie średnioterminowej do 25%.
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – tapicerka z butelek PET – po prawej
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – tapicerka z butelek PET – po lewej
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – tapicerka z butelek PET – po prawej
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – tapicerka z butelek PET – po lewej

SKÓRA Z PUSTYNI.

MINI współpracuje z marką Desserto produkującą zrównoważoną skórę kaktusową, aby zastąpić materiały pochodzenia zwierzęcego we wnętrzach samochodów nowym materiałem Deserttex. Jest to wegańska skóra wykonana ze sproszkowanych włókien kaktusa z poliuretanowym podkładem na bazie biologicznej. Pochodzi z rośliny obficie występującej w Meksyku.

Jest elastyczna, przepuszczająca powietrze i trwała, co czyni ją idealną alternatywą dla skóry zwierzęcej i syntetycznej. W porównaniu z wcześniej stosowanymi skórami syntetycznymi generuje o około 45% niższą emisję CO₂. Jest również miękka i przyjemna w dotyku i bardzo podobna do prawdziwej skóry, a ponieważ spełnia najwyższe standardy pod względem estetyki i odporności na zużycie, po raz pierwszy produkujemy z tego materiału również obicia kierownic.

Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – skóra z kaktusa

DESKA ROZDZIELCZA Z PLASTIKU Z OCEANÓW.

W ramach dążenia do stworzenia w pełni wegańskich wnętrz, idziemy o krok dalej w recyklingu morskich odpadów z tworzyw sztucznych, produkując materiały do wnętrz z przetworzonych sieci rybackich i lin. Po oddzieleniu sieci i liny poddawane są innowacyjnemu procesowi, w wyniku którego powstają plastikowe granulki przetwarzane w syntetyczną przędzę o nazwie Econyl.

Jest ona wykorzystywana do produkcji różnych części wnętrza samochodów, takich jak deska rozdzielcza, a także naszych produktów MINI Lifestyle. Materiały użyte do produkcji tych komponentów mogą składać się w około 30% z morskich odpadów z tworzyw sztucznych. Zmniejszamy nasz ślad węglowy i zależność od surowców ropopochodnych, a oceany stają się przy tym nieco czystsze.

Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – deska rozdzielcza z plastiku z oceanów – prawa strona Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – deska rozdzielcza z plastiku z oceanów – prawa strona
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – deska rozdzielcza z plastiku z oceanów – lewa strona
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – deska rozdzielcza z plastiku z oceanów – prawa strona Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – deska rozdzielcza z plastiku z oceanów – prawa strona
Zrównoważony rozwój MINI – materiały z recyklingu – deska rozdzielcza z plastiku z oceanów – lewa strona

NA DRODZE DO ZEROWEJ EMISJI.

Zrównoważony rozwój MINI – szara linia podziału Zrównoważony rozwój MINI – szara linia podziału
Zrównoważony rozwój MINI – droga do zerowej emisji – ikona słońca Zrównoważony rozwój MINI – droga do zerowej emisji – ikona słońca

11 500 paneli słonecznych

na dachach zakładów MINI w Oksfordzie generuje ponad 3 MW
Zrównoważony rozwój MINI – droga do zerowej emisji – ikona zielonej energii Zrównoważony rozwój MINI – droga do zerowej emisji – ikona zielonej energii

100% ENERGII ALTERNATYWNEJ

100% całej energii elektrycznej potrzebnej w biurach i zakładach produkcyjnych MINI na całym świecie pochodzi teraz ze źródeł odnawialnych

Zrównoważony rozwój MINI – neutralność klimatyczna – ikona Zrównoważony rozwój MINI – neutralność klimatyczna – ikona

100%

neutralności klimatycznej do 2050 r.
Zrównoważony rozwój MINI – szara linia podziału Zrównoważony rozwój MINI – szara linia podziału

SŁOWO O ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU.

Wszyscy mogą przyczynić się do tego, MINI było zrównoważoną marką. W naszej serii wywiadów pokazujemy zrównoważony wkład szerokiego grona osób związanych z MINI – i motywację, która ich inspiruje.
Zrównoważony rozwój Mini – wypowiedzi

JAK ZOSTAĆ EKOLOGICZNYM KIEROWCĄ MINI.

Zrównoważony rozwój MINI – kierowcy mini – porady Zrównoważony rozwój MINI – kierowcy mini – porady

Jak kierowcy mogą pomóc środowisku?

Co możesz zrobić, aby Twoja codzienna jazda była bardziej zrównoważona? Ekologiczna jazda pomaga środowisku. Może też pomóc w oszczędzaniu pieniędzy i zachowaniu bezpieczeństwa na drodze. Poniżej przedstawiamy kilka prostych sposobów na zmianę na lepsze – począwszy od zakupu samochodu, a skończywszy na jego konserwacji i utrzymaniu.
Zobacz wszystkie wskazówki

Simply Electric: PODŁĄCZ, NAŁADUJ, GOTOWE.

Zrównoważony rozwój MINI – zwiastun bev
Zrównoważony rozwój MINI – zwiastun elektromobilności

ELEKTRYFIKACJA NAPĘDU.

INSPIRACJA.
TO NAS NAPĘDZA.

Ale co jeszcze? Tutaj, w naszej przestrzeni projektowej inspirowanej zrównoważonym rozwojem, dowiesz się więcej.

Często zadawane pytania

Kluczowymi surowcami w akumulatorach wysokonapięciowych są kobalt, lit, grafit i nikiel. Obudowa akumulatora wysokonapięciowego wykonana jest z aluminium. MINI (BMW Group) dąży do stworzenia rozwoju odpowiedzialnego, zrównoważonego łańcucha dostaw spełniającego nasze wysokie standardy w zakresie etyki i praw człowieka. Wszyscy wybrani dostawcy muszą udzielać informacji na temat wdrażania standardów środowiskowych, społecznych i korporacyjnych, w tym dotyczących przestrzegania praw człowieka i zakazu pracy przymusowej. Ściśle współpracujemy z kluczowymi dostawcami surowców, tak aby wszystkie materiały były pozyskiwane w sposób odpowiedzialny, zarówno w celu ochrony i poprawy stanu środowiska, jak i zapewnienia bezpieczeństwa i dobra zatrudnionych we wszystkich ogniwach łańcucha dostaw. W dalszym ciągu usprawniamy również działania logistyczne, aby zmniejszyć wpływ transportu komponentów do naszych zakładów.
Wspólnie z BASF, Samsung SDI i Samsung Electronics zobowiązaliśmy się do zrównoważonego wydobycia kobaltu. We wspólnym projekcie prowadzonym w Demokratycznej Republice Konga chcemy zrozumieć, w jaki sposób można poprawić warunki życia i pracy mieszkańców. Aby zapobiec niekorzystnym skutkom lub złagodzić je i nie zawieść mieszkańców Konga, zleciliśmy również Niemieckiemu Towarzystwu Współpracy Międzynarodowej (GIZ) GmbH poprawę warunków pracy w rzemieślniczym wydobyciu kobaltu w ramach projektu pilotażowego w DR Kongo. Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności za wydobycie i przetwarzanie surowców w normalnych warunkach. Jesteśmy regularnie na miejscu, znamy kopalnie i metody pracy naszych partnerów oraz zapewniamy czystą rewitalizację. Ponadto, aby ogólnie ograniczyć zapotrzebowanie na krytyczne surowce, takie jak kobalt, BMW Group dąży do zwiększenia udziału kobaltu pochodzącego z recyklingu w ogniwach akumulatorowych.
Maksymalna transparentność naszego łańcucha dostaw pomaga nam zidentyfikować problemy w terenie i skutecznie sobie z nimi radzić, często we współpracy z naszymi dostawcami i innymi zainteresowanymi stronami. Zwiększenie przejrzystości i efektywnego gospodarowania zasobami w naszych łańcuchach dostaw opiera się na zgodności ze standardami ekologicznymi i społecznymi określonymi w standardach zrównoważonego rozwoju BMW Group dla sieci dostawców. Każdy dostawca musi uwzględnić w swojej ofercie wymagania zrównoważonego rozwoju BMW Group. Ponadto kierujemy się międzynarodowymi standardami, takimi jak wytyczne Global Compact Initiative ONZ (Davos, 01/99) oraz „Deklaracja w sprawie podstawowych zasad i praw w pracy” (Genewa, 06/98), Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) i procesem należytej zgodności z „Wytycznymi ONZ dotyczącymi biznesu i praw człowieka”.
Ekologiczny charakter każdego samochodu elektrycznego zależy ostatecznie od źródła energii elektrycznej zasilającej akumulator. Innym aspektem śladu węglowego w całym okresie życia jest energia zużywana przy produkcji akumulatora. W testach wykazano, że MINI Cooper SE ładowane prądem wytwarzanym z wykorzystaniem źródeł odnawialnych „odpracowuje” dwutlenek węgla wygenerowany podczas produkcji po przejechaniu około 19 tysięcy kilometrów. W całym cyklu życia MINI Cooper SE emituje o 40% (europejski miks energetyczny) i 70% (miks energii odnawialnej) mniej CO₂ niż MINI Cooper S z silnikiem benzynowym. Oznacza to, że przy odległościach pokonywanych zazwyczaj podczas codziennej jazdy MINI Cooper SE kompensuje dodatkowe emisje związane z globalnym ociepleniem, które powstały przy jego produkcji, w ciągu zaledwie dwunastu miesięcy użytkowania.