W PEŁNI ELEKTRYCZNE. JUŻ DOSTĘPNE.

Poznaj nową generację MINI, gdzie legendarne wrażenia jak z jazdy gokartem łączą się z natychmiastowym momentem obrotowym silnika elektrycznego. To wszystko, za co kochasz MINI. Nasza w pełni elektryczna gama została zaprojektowana tak, by każda podróż była niezapomniana – niezależnie od tego, czy przemierzasz miejskie ulice, czy wyruszasz w kolejną wielką przygodę. Przekonaj się, jak łatwa może być mobilność elektryczna: proste rozwiązania w zakresie ładowania, równie efektywna co ekscytująca jazda oraz styl życia w 100% zgodny z duchem MINI.

Zalety samochodów elektrycznych.

ZAWSZE DO PRZODU.

W końcu możesz jeździć z czystym sumieniem. Dzięki w pełni elektrycznemu MINI nie tylko zmniejszasz lokalną emisję CO2 i hałas, ale też jesteś liderem świadomej, ekologicznej mobilności. I czujesz się z tym równie dobrze, jak dobrze to wygląda.

ŁADOWANIE STAŁO SIĘ PROSTE.

Ładowanie MINI nigdy nie było prostsze. Podłączasz samochód w domu na noc i budzisz się z całkowicie naładowanym akumulatorem, w pełnej gotowości na nowy dzień. Dzięki domowej ładowarce oszczędzasz czas i korzystasz z niezawodnego, bezstresowego ładowania – wprost na swoim podjeździe.

NISKIE KOSZTY EKSPLOATACJI.

Elektryczne MINI to minimalne problemy. Mniej ruchomych części, brak filtrów oleju, świec zapłonowych czy układu wydechowego oznacza niższe koszty serwisowania. Dodatkowo ładowanie jest często tańsze niż tankowanie, a zatem każda jazda to oszczędność w portfelu dzięki efektywnemu układowi napędowemu.

WRAŻENIA JAK Z JAZDY GOKARTEM POWRACAJĄ.

Kto powiedział, że mobilność elektryczna nie może dawać frajdy? Natychmiastowy moment obrotowy w elektrycznym MINI zapewnia płynne przyspieszanie oraz to niesamowite wrażenie niczym z jazdy gokartem, które znasz i kochasz. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i idealnemu rozłożeniu ciężaru na osie każdy zakręt to czysta radość z jazdy.

NOWA RODZINA W PEŁNI ELEKTRYCZNYCH MINI.

Poznaj nową rodzinę w pełni elektrycznych MINI i doznaj nowego wymiaru ekscytacji podczas jazdy. Znajdź model MINI idealny dla siebie i dowiedz się wszystkiego o opcjach ładowania, zasięgach oraz zaletach przejścia na napęd elektryczny.

Jak ładować swoje elektryczne MINI.

PLANER TRAS MINI: PODRÓŻUJ BEZ WYSIŁKU.

Usiądź wygodnie i pozwól, aby Twoje MINI zaplanowało trasę! Dzięki trasom zoptymalizowanym pod kątem ładowania zawsze będziesz znać najszybszą i najbardziej efektywną drogę do celu – wraz z najlepszymi punktami ładowania po drodze. Wystarczy wybrać cel podróży, a system nawigacyjny zajmie się resztą. Zaplanuj trasę z wyprzedzeniem poprzez aplikację MINI, sprawdź szacowany czas dojazdu (wraz z przystankami na ładowanie) i prześlij miejsce docelowe do swojego MINI. Potem pozostaje już tylko wsiąść i ruszyć w drogę. Zaciekawiło Cię, jak łatwe i przyjemne to może być? Pobierz aplikację MINI i sprawdź tryb demonstracyjny – samochód MINI (jeszcze) nie jest wymagany.

APLIKACJA MINI: TWÓJ TOWARZYSZ INTELIGENTNEJ MOBILNOŚCI ELEKTRYCZNEJ.

Aplikacja MINI (poza wieloma innymi funkcjami) zbliża mobilność elektryczną na wyciągnięcie ręki. Sprawdź poziom naładowania swojego MINI, planuj trasy zoptymalizowane pod kątem ładowania i odkrywaj inteligentne usługi, takie jak MINI Charging, które ułatwiają życie z autem elektrycznym. Bądź zawsze na bieżąco dzięki regularnym aktualizacjom i przetestuj aplikację wcześniej w trybie demo. Chodzi o to, by Twoja elektryczna przygoda była prosta, przyjemna i całkowicie w stylu MINI.

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.

Termin ten odnosi się do wszystkich pojazdów, które podczas jazdy nie generują lokalnych emisji – w przeciwieństwie do samochodów z silnikami spalinowymi. Na etapach pozyskiwania materiałów i produkcji samochody elektryczne mają zazwyczaj wyższy ślad węglowy niż porównywalne pojazdy spalinowe. Wynika to głównie z energochłonnych procesów produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Jednak sytuacja zmienia się w trakcie użytkowania, ponieważ samochody elektryczne nie emitują spalin lokalnie. Emisje pośrednie zależą od miksu energetycznego w danym kraju.

Temperatura to jeden z kluczowych czynników wpływających na wydajność i pojemność akumulatora. Z pewnością widzisz to w swoim telefonie – jego pojemność w niskich temperaturach również jest ograniczona. W samochodzie działa to tak samo. Wpływ temperatury jest jednakże minimalizowany przez zoptymalizowane strategie operacyjne. Czy wiesz, że pojemność akumulatora wpływa także na przewidywany zasięg? Oprócz temperatury zasięg pojazdu zależy głównie od stylu jazdy oraz takich czynników zużycia energii jak klimatyzacja, ciągnięcie przyczepy, obciążenie bagażem itp. Najważniejszym czynnikiem w zakresie stylu jazdy jest zdecydowanie prędkość na autostradzie.

Jeśli musisz ładować samochód w drodze, wnętrze Twojego elektrycznego MINI będzie wstępnie klimatyzowane, gdy tylko ustawisz stację ładowania prądem stałym jako cel podróży. Wysokonapięciowy akumulator zostanie doprowadzony do optymalnej temperatury roboczej, co zwiększy wydajność ładowania i skróci jego czas.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.

Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.