Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
W PEŁNI ELEKTRYCZNE. JUŻ DOSTĘPNE.
Poznaj nową generację MINI, gdzie legendarne wrażenia jak z jazdy gokartem łączą się z natychmiastowym momentem obrotowym silnika elektrycznego. To wszystko, za co kochasz MINI. Nasza w pełni elektryczna gama została zaprojektowana tak, by każda podróż była niezapomniana – niezależnie od tego, czy przemierzasz miejskie ulice, czy wyruszasz w kolejną wielką przygodę. Przekonaj się, jak łatwa może być mobilność elektryczna: proste rozwiązania w zakresie ładowania, równie efektywna co ekscytująca jazda oraz styl życia w 100% zgodny z duchem MINI.
Zalety samochodów elektrycznych.
ZAWSZE DO PRZODU.
ŁADOWANIE STAŁO SIĘ PROSTE.
NISKIE KOSZTY EKSPLOATACJI.
WRAŻENIA JAK Z JAZDY GOKARTEM POWRACAJĄ.
NOWA RODZINA W PEŁNI ELEKTRYCZNYCH MINI.
PLANER TRAS MINI: PODRÓŻUJ BEZ WYSIŁKU.
APLIKACJA MINI: TWÓJ TOWARZYSZ INTELIGENTNEJ MOBILNOŚCI ELEKTRYCZNEJ.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.
Temperatura to jeden z kluczowych czynników wpływających na wydajność i pojemność akumulatora. Z pewnością widzisz to w swoim telefonie – jego pojemność w niskich temperaturach również jest ograniczona. W samochodzie działa to tak samo. Wpływ temperatury jest jednakże minimalizowany przez zoptymalizowane strategie operacyjne. Czy wiesz, że pojemność akumulatora wpływa także na przewidywany zasięg? Oprócz temperatury zasięg pojazdu zależy głównie od stylu jazdy oraz takich czynników zużycia energii jak klimatyzacja, ciągnięcie przyczepy, obciążenie bagażem itp. Najważniejszym czynnikiem w zakresie stylu jazdy jest zdecydowanie prędkość na autostradzie.
Jeśli musisz ładować samochód w drodze, wnętrze Twojego elektrycznego MINI będzie wstępnie klimatyzowane, gdy tylko ustawisz stację ładowania prądem stałym jako cel podróży. Wysokonapięciowy akumulator zostanie doprowadzony do optymalnej temperatury roboczej, co zwiększy wydajność ładowania i skróci jego czas.
Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.
Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.