Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
MINI EURO 6 – GOTOWE NA EURO 6D.
Co to jest RDE2?
RDE2 jest drugim etapem zaostrzenia rygorystycznych badań i monitorowania rzeczywistej emisji podczas jazdy.
Te procedury testowe zostały wprowadzone przez UE jako uzupełnienie światowej zharmonizowanej procedury badań lekkich pojazdów (WLTP) w 2017 r. w celu uczynienia samochodów bardziej przyjaznymi dla środowiska poprzez ograniczenie w szczególności emisji tlenków azotu (NOx).
Badanie RDE wykorzystuje specjalne urządzenia zainstalowane w pojeździe do badania emisji zanieczyszczeń – nie tylko w laboratorium, ale także na rzeczywistych drogach w różnych warunkach, takich jak:
- różne wysokości i temperatury
- podjazdy i zjazdy
- drogi miejskie, pozamiejskie i autostrady z różną prędkością
JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY EURO 6, EURO 6D I EURO 6D-TEMP?
Przepisy dotyczące Euro 6 zostały wprowadzone przez UE w 2015 r. w celu ograniczenia emisji spalin poprzez ustanowienie ograniczeń dotyczących ilości gazów zanieczyszczających emitowanych na kilometr przez pojazdy drogowe. Miały one znaczący wpływ, ale sposób testowania budził pewne kontrowersje, został więc zaktualizowany w celu uzyskania jeszcze wyraźniejszego obrazu rzeczywistych poziomów emisji. Zgodnie z normą Euro 6 wymagania dotyczące pojazdów zasilanych benzyną i olejem napędowym różnią się, ponieważ każde z tych paliw wytwarza różne poziomy zanieczyszczeń.
Od września 2019 r. każdy nowo zarejestrowany samochód musi spełniać tzw. normę Euro 6d-TEMP. Oznacza to, że każdy samochód musiał przejść test drogowy, podczas którego monitorowany był jego poziom emisji. Wartości graniczne są wyższe niż w badaniach laboratoryjnych i obejmują przede wszystkim tlenek węgla (CO), tlenek azotu (NOx) i cząstki stałe (PM)..
Pojazdy z silnikiem wysokoprężnym | Pojazdy z silnikiem benzynowym |
---|---|
|
|
Norma emisji spalin UE wyznacza wartości graniczne emisji spalin, na przykład tlenków azotu i cząstek stałych, obowiązujące w Unii Europejskiej. Te wartości graniczne różnią się w zależności od silnika i typu pojazdu.
W ramach badania RDE2 wartości graniczne NOx zostały teraz zaostrzone:
- z ok. 128 mg/km do 80 mg/km dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym
- z ok. 96 mg/km do 60 mg/km dla pojazdów z silnikiem benzynowym
Pojazdy homologowane zgodnie z poprzednimi normami (Euro 6d-TEMP) będą musiały zostać ponownie przetestowane i w razie potrzeby odpowiednio doposażone, aby mogły być sprzedawane od stycznia 2021 r. Od stycznia 2021 r. wszystkie nowe samochody muszą przejść test emisji Euro 6d w warunkach rzeczywistych, z niższymi wartościami granicznymi, dorównując poziomom uzyskanym w badaniach laboratoryjnych. W lipcu 2020 roku MINI zoptymalizowało wszystkie modele MINI Countryman pod kątem zgodności z normą Euro 6d. Wszystkie pozostałe modele MINI mają za tym podążać.
CO OZNACZAJĄ EURO 6D I EURO 6D-TEMP DLA CIEBIE JAKO KIEROWCY MINI?
MINI (BMW Group) przechodzi gruntowny proces transformacji, w którym zrównoważony rozwój i nowoczesna mobilność odgrywają szczególnie istotną i ważną rolę.
Od czerwca 2019 roku wszystkie nowo wyprodukowane modele BMW i MINI spełniają wymogi normy Euro 6d-TEMP.
Dokładniej rzecz biorąc, wszystkie 3-drzwiowe MINI Hatch, 5-drzwiowe MINI Hatch i MINI Cabrio oraz MINI Clubman i MINI Countryman z silnikiem benzynowym zostały wyposażone w filtr cząstek stałych i spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Pokazuje to, że MINI konsekwentnie optymalizuje poziom emisji w swoich obecnych modelach. MINI Clubman i MINI Countryman z silnikiem wysokoprężnym spełniają wymogi normy Euro 6d-TEMP od marca 2018 roku.
Krótko mówiąc, cała nasza oferta już jest lepsza dla środowiska – a także dla Twojej kieszeni, ponieważ w niektórych miastach i regionach kierowcy samochodów, które nie spełniają norm emisji Euro 6, będą musieli wnieść dodatkową opłatę za przejazd przez strefy niskiej emisji.
Poziom 2 RDE będzie wymagany od stycznia 2021 r., a BMW i MINI już pracują nad przejściem na nową procedurę testową dla wszystkich nadchodzących modeli. Przygotowujemy nasze portfolio produktów krok po kroku z nowymi wersjami silników lub modyfikacjami technicznymi. Pozwoli nam to osiągnąć pełną i nieprzerwaną zgodność z WLTP w całej gamie modeli.
Norma Euro 6d, a tym samym zaostrzone badanie RDE2, będzie wymagane od stycznia 2021 r. a wszystkie modele BMW i MINI będą ją spełniać już od listopada 2020 r.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących kwestii związanych z Euro 6d, takich jak procedury testowe, lokalne opłaty dodatkowe lub poziomy opodatkowania, prosimy o kontakt pod adresem info.mini.pl@mini.com – lub z lokalnym dealerem MINI.