RODZINA ELEKTRYCZNYCH MINI.

Poznaj rodzinę naszych w pełni  elektrycznych MINI i znajdź model, który idealnie odpowiada Twoim potrzebom. Dowiesz się tutaj wszystkiego o naszych modelach, ładowaniu i zasięgu.

ELEKTRYCZNE MINI ACEMAN.

Już od 860 zł brutto miesięcznie*

*Przykład leasingu: okres 24 miesięcy, Deklarowany średnioroczny przebieg 10 000 km, opłata wstępna w wysokości 36 902,76 zł.
  • W pełni elektryczny crossover SAV, zaprojektowany z myślą o maksymalnej wszechstronności
  • Elektryzujące wrażenia z jazdy jak w gokarcie i doskonała aerodynamika
  • Zasięg do 406 km (WLTP)
  • Imponujące wnętrze z wyjątkowym wyświetlaczem OLED o przekątnej 240 mm
  • Odważna, kompaktowa sylwetka i stylowe, minimalistyczne wnętrze

MINI Aceman E

MINI Aceman SE

MINI JCW Aceman

Moc

135 kW
290 Nm
160 kW
330 Nm
190 kW
350 Nm

0–100 km/h

7,9 s 7,1 s 6,4 s

V maks.

160 km/h 170 km/h 200 km/h

Zasięg (WLTP)

305 km 406 km 355 km

Wielkość akumulatora

53,5 kWh 53,5 kWh 49,2 kWh

Ładowanie w domu

Ładowanie AC 0-100%

4:15 h
11 kW
5:45 h
11 kW
5:30 h
11 kW

Ładowanie publiczne

DC 10-80%

28 min

do 70 kW
31 min
do 95 kW
31 min
do 95 kW

ELEKTRYCZNE MINI COOPER.

Już od 724 zł brutto miesięcznie*

Przykład leasingu: okres 24 miesięcy, Deklarowany średnioroczny przebieg 10 000 km, opłata wstępna w wysokości 36 903,35 zł.
  • Piąta generacja legendarnego 3-drzwiowego MINI Hatch
  • W 100% zelektryfikowane doznania gokartowe
  • Zwiększony do 400 km zasięg
  • Dostępne w dwóch różnych, elektryzujących poziomach osiągów

MINI Cooper E

MINI Cooper SE

MINI JCW Electric

Moc

135 kW
290 Nm
160 kW
330 Nm
190 kW
350 Nm

0–100 km/h

7,2 s 6,7 s 5,9 s

V maks.

170 km/h 180 km/h 200 km/h

Zasięg (WLTP)

305 km 400 km 364–371 km

Wielkość akumulatora

40,7 kWh 54,2 kWh 49,2 kWh

Ładowanie w domu

Ładowanie AC 0-100%

4:30 h
11 kW
5:15 h
11 kW
5:15 h
11 kW

Ładowanie publiczne

DC 10-80%

28 min

do 75 kW
30 min
do 95 kW
30 min
do 95 kW

ELEKTRYCZNE MINI COUNTRYMAN.

Już od 1045 zł brutto miesięcznie*

Przykład leasingu: okres 24 miesięcy, Deklarowany średnioroczny przebieg 10 000 km, opłata wstępna w wysokości 36 903,23 zł.
  • Nasz pierwszy w pełni elektryczny miejski SAV z napędem na wszystkie koła
  • Zwiększona długość i wysokość zapewniają więcej miejsca oraz przestrzeni na nogi i nad głową
  • Idealne połączenie stylu, wszechstronności i ekologii 
  • Ten wytrzymały poszukiwacz przygód oferuje większy poziom komfortu i bezpieczeństwa – również poza utartymi szlakami
  • Zasięg zwiększony do 426 km

MINI Countryman E

MINI Countryman SE ALL4

Moc

150 kW
250 Nm
230 kW
494 Nm

0–100 km/h

8,9 s 5,8 s

V maks.

170 km/h 180 km/h

Zasięg (WLTP)

440 km 420 km

Wielkość akumulatora

64,7 kWh 64,7 kWh

Ładowanie w domu

Ładowanie AC 0-100%

6:30 h
11 kW
3:45 h
22 kW

Ładowanie publiczne

DC 10-80%

29 min
do 130 kW
29 min
do 130 kW

PROSTE ŁADOWANIE

Ładowanie elektrycznego MINI jest proste i szybkie, dzięki czemu zawsze zachowujesz gotowość do wyruszenia w drogę. Niezależnie od tego, czy jesteś w domu, w pracy czy w trasie, stale badamy, w jaki sposób możesz zaoszczędzić koszty i zmaksymalizować zasięg jazdy.

MAKSYMALIZUJ ZASIĘG.

Zeroemisyjna jazda w Polsce i mnóstwo frajdy za kierownicą. Nie ma nic lepszego niż prowadzenie samochodu elektrycznego. Ale jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego, aby w pełni wykorzystać każdy kilometr przygody?

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.

Możliwe jest ładowanie elektrycznego pojazdu MINI z sieci – tak jak w przypadku każdego innego urządzenia przy użyciu dostarczonego standardowego kabla do ładowania, który można podłączyć do dowolnego konwencjonalnego gniazdka ściennego. Jednakże ta metoda ładowania może być bardzo powolna. Znacznie lepszą, bezpieczniejszą i szybszą opcją jest specjalna domowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych. MINI oferuje dodatkowe opcje ładowania, takie jak oryginalna stacja MINI Wallbox, która stanowi wygodną w użyciu, szybszą alternatywę ze skalowalną mocą ładowania i dedykowanym, 3-fazowym złączem 11 kW. Albo dostarczana przez naszego partnera Pod Point inteligentna stacja ładowania domowego, oferująca bezpieczne i inteligentne ładowanie oraz standardową instalację w cenie. Możesz również skonsultować ze swoim partnerem MINI połączenie produktów i usług MINI Charging idealnie dostosowanych do warunków ładowania w Twoim domu.

Niskie temperatury mogą faktycznie tymczasowo zmniejszyć zasięg akumulatora samochodu elektrycznego o około 10–12%. Ale obecnie większość takich pojazdów i tak ma zasięg 250-300 km. Z łatwością wystarcza to do codziennej jazdy. A dzięki swojej konstrukcji są one zimą znacznie bardziej wydajne, niż się wydaje. Ze względu na niskie położenie akumulatora i wynikający z tego niższy środek ciężkości lepiej sprawują się w śniegu niż konwencjonalne samochody. Najlepszą obroną przed niską temperaturą jest niedopuszczenie do spadku poziomu naładowania akumulatora elektrycznego MINI poniżej wartości 20%. Jest to rezerwa na wypadek, gdyby akumulator był zbyt zimny i musiał czerpać ze zmagazynowanej energii, aby rozpocząć proces ładowania. Co więcej, aby ładowanie było wydajne, akumulator musi mieć temperaturę z zakresu od 15 do 25°C. Jeśli na zewnątrz jest naprawdę zimno, akumulator musi się najpierw nagrzać, zanim będzie mógł ładować się z większą prędkością. W związku z tym, jeśli to możliwe, należy trzymać samochód w garażu, aby temperatura zewnętrzna nie miała na niego tak dużego wpływu.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat możemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.

Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.

Rozliczenia są bezgotówkowe – płatności można dokonywać wygodnie co miesiąc poprzez polecenie zapłaty ze swojego rachunku. W osobistym koncie internetowym MINI Charging masz bieżący wgląd w historię ładowania i koszty.
Chodzi o to, aby utrzymać jak najlepszy stan techniczny akumulatora i aby służył on jak najdłużej. Ładowanie samochodu elektrycznego do 100% jest całkowicie bezpieczne, ale akumulatory litowo-jonowe, które zasilają większość pojazdów elektrycznych, są najbardziej wydajne w zakresie od 20 do 80% poziomu naładowania, przy czym tempo ładowania znacznie spada po osiągnięciu poziomu 80%. Możliwe jest więc ładowanie do 100%, ale jeśli można tego uniknąć, warto to robić, ponieważ ma to pozytywny wpływ na stan techniczny akumulatora.

Jeśli nie możesz rozpocząć sesji ładowania, wykonaj poniższe czynności:

Za pomocą aplikacji MINI sprawdź odpowiednio wcześniej, czy dane miejsce ładowania jest dostępne i czynne.

W przypadku uwierzytelniania za pomocą aplikacji MINI najpierw sprawdź, czy dana stacja ładowania obsługuje uwierzytelnianie za pomocą aplikacji lub kodu QR. Można to sprawdzić, klikając żądaną stację ładowania w aplikacji. Jeśli obsługuje, zamiast skanowania kodu QR umieszczonego na stacji ładowania, zaleca się skorzystanie z przycisku "Start" w aplikacji.

W przypadku problemów technicznych lub fizycznych w pierwszej kolejności skontaktuj się z operatorem miejsca ładowania. Namiary na infolinię serwisową operatora znajdziesz na stacji ładowania.

Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta. W przypadku konkretnych problemów z sesją MINI Charging lub pytań dotyczących umowy, faktur lub płatności związanych z MINI Charging skontaktuj się z zespołem MINI Charging, korzystając z poniższych danych: Tel.: +48 22 152 10 19 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–20:00), E-mail: pl@mini-charging.com.

Aby uzyskać więcej informacji na temat MINI Charging, odwiedź stronę www.mini-charging.com

Podobnie jak w przypadku samochodów z konwencjonalnym silnikiem styl jazdy wpływa również na zasięg samochodu elektrycznego. Generalnie przewidujący, zrelaksowany i płynny styl jazdy wydłuża zasięg. Na przykład zmniejszenie prędkości na autostradzie ze 130 do 110 km/h pozwala znacznie zwiększyć zasięg. Podczas rekuperacji, a więc za każdym razem, gdy zdejmujesz nogę z pedału jazdy, energia kinetyczna przekształcana jest na energię elektryczną i przekazywana do akumulatora, dzięki czemu zyskujesz kolejne kilometry zasięgu.

Wstępne podgrzanie akumulatora nie tylko poprawia szybkość ładowania (zwłaszcza w niskich temperaturach) i osiągi podczas jazdy, lecz również pomaga utrzymać akumulator w dobrym stanie technicznym.

Najlepiej jest utrzymywać poziom naładowania w zakresie od 20 do 80%. Możliwe są niższe lub wyższe poziomy, ale dla optymalnej żywotności akumulatora zaleca się utrzymywać poziom naładowania w tym zakresie. W menu pojazdu można łatwo i wygodnie ustawić docelowy poziom naładowania na 80%, dzięki czemu nigdy nie trzeba będzie o tym pamiętać. Powinno to zaspokoić wszystkie potrzeby związane z codzienną jazdą. Jeśli faktycznie potrzebujesz więcej, po prostu ustaw wyższy cel.

Standardowe ładowanie prądem przemiennym (AC): Wydajne ładowanie akumulatora przede wszystkim w nocy, ale także w ciągu dnia. Stacja ładowania AC ma większą moc niż domowe gniazdko elektryczne, a dzięki temu ładuje akumulator w ciągu zaledwie kilku godzin. Ten typ stacji ładowania jest zwykle określany jako stacja ładowania AC. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC): Stacje szybkiego ładowania DC są lepszą opcją, gdy trzeba naładować samochód w krótszym czasie. W stacji tego typu można szybko naładować akumulator – na przykład gdy robisz zakupy albo idziesz coś zjeść na mieście. Proces ładowania trwa 30–40 minut. Ten typ stacji ładowania jest zwykle określany jako stacja ładowania DC.

Elektryczne MINI Cooper E zapewnia do 305 km (WLTP), a MINI Cooper SE – do 400 km zasięgu.

Samochód elektryczny oferuje zupełnie nowe, pełne emocji wrażenia z jazdy. Wysoki moment obrotowy dostępny już od startu gwarantuje fascynującą dynamikę i spontaniczne przyspieszenie.

Podczas jazdy, samochód elektryczny nie emituje spalin lokalnie, zapewniając maksymalną ochronę środowiska.

Ponadto można skorzystać z dotacji i ulg podatkowych dostępnych w poszczególnych krajach.

Choć marka MINI jest częścią BMW Group, MINI jest i zawsze będzie MINI. Można jednak powiedzieć, że podczas gdy rodzina MINI zachowuje całą stylistykę i radość z prowadzenia pierwotnego Mini, korzysta ona również z renomowanej, precyzyjnej inżynierii oraz innowacyjnej technologii BMW.

Oczywiście, że tak. Wystarczy korzystać ze stale poszerzanej sieci publicznych stacji ładowania MINI Charging lub z innych dostępnych stacji ładowania – na przykład udostępnianych przez pracodawcę. Aplikacja MINI lub system nawigacji w pojeździe wskazuje publiczne miejsca ładowania w pobliżu. Wyłącznie dla klientów MINI dostępne są również atrakcyjne taryfy ładowania w miejscach publicznych i dostosowane do indywidualnych potrzeb oferty.