PROJEKTOWANIE Z MYŚLĄ O ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU.

MINI zawsze przesuwało granice tego, co możliwe – a teraz kształtujemy zrównoważoną, inteligentniejszą przyszłość. Stawiamy czoła obecnym wyzwaniom, wdrażając naszego ducha innowacji poprzez wyrafinowany design zredukowany do niezbędnych elementów i wykorzystujący zrównoważone materiały.
Christian Bauer, Head of MINI Interior Design

„NIE ROBIMY RZECZY NIEPOTRZEBNYCH. MUSZĄ ONE MIEĆ ZNACZENIE I POWÓD”.

>
Tworzenie to znacznie więcej niż tylko montaż części. Nasz język stylistyczny Charismatic Simplicity dostarcza naszym projektantom i inżynierom wskazówek, które pomagają kierować ich sposobem myślenia. Stylistyka z nowymi, ekscytującymi proporcjami, ulepszonymi właściwościami aerodynamicznymi i nowymi wymiarami kół pomaga każdemu nowemu modelowi MINI rozwinąć swój silny, niezależny charakter, intuicyjnie koncentrując się na esencji marki dzięki zrozumiałemu, uproszczonemu językowi designu.

Stworzone do recyklingu.

ROZMIAR MA ZNACZENIE.

Architektura nowej generacji modeli MINI od samego początku była opracowywana wyłącznie z myślą o mobilności elektrycznej. Każdy centymetr dostępnej przestrzeni montażowej jest jeszcze efektywniej wykorzystany w celu zapewnienia komfortu użytkowania, dobrego samopoczucia, doznań emocjonalnych i radości z jazdy osób znajdujących się w pojeździe. Oznacza to, że każdy model MINI, niezależnie od wymiarów nadwozia, będzie w przyszłości nadal oferował idealne połączenie niewielkich rozmiarów zewnętrznych i dużej przestrzeni wewnątrz.
Zrównoważony rozwój MINI – Stylistyka – efektywna, wydajna, emocjonalna Zrównoważony rozwój MINI – Stylistyka – efektywna, wydajna, emocjonalna
Zrównoważony rozwój MINI – Stylistyka – Powierzchnie bez skóry Zrównoważony rozwój MINI – Stylistyka – Powierzchnie bez skóry

POWIERZCHNIE BEZ SKÓRY.

Nowa generacja MINI oferuje wnętrze całkowicie pozbawione skóry. Jest to możliwe zwłaszcza dzięki zastosowaniu zrównoważonych materiałów, częściowo pochodzących z recyklingu. Powierzchnie bez skóry zmniejszają emisję CO₂ o 85% w całym łańcuchu dostaw.

W PEŁNI NADAJĄCE SIĘ DO RECYKLINGU MONOMATERIAŁY.

Tapicerka foteli 3D Knit wykonana jest z w pełni nadającego się do recyklingu monomateriału. Za zrównoważony charakter tej koncepcji odpowiada również specjalny proces produkcji. Tapicerka jest produkowana przy użyciu oszczędzającej zasoby metody dziania trójwymiarowego, która nie generuje niemal żadnych odpadów produkcyjnych i jest mniej czasochłonna niż konwencjonalne procesy produkcyjne.
Zrównoważony rozwój MINI – koncepcja foteli 3D Knit – w pełni nadające się do recyklingu monomateriały Zrównoważony rozwój MINI – koncepcja foteli 3D Knit – w pełni nadające się do recyklingu monomateriały

ALUMINIUM WTÓRNE NA PIERWSZYM MIEJSCU.

Naszą naczelną zasadą podczas projektowania i rozwoju produktu jest „przede wszystkim materiały wtórne”. Na przykład: do produkcji obręczy kół w elektrycznym MINI Countryman wykorzystujemy do 70% aluminium wtórnego pochodzącego ze złomu aluminiowego. Dzięki temu oszczędzamy około 90% energii wymaganej w produkcji pierwotnego aluminium. Produkcja aluminium wtórnego powoduje o 95% mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Nie wspominając już o tym, że w procesie produkcji wykorzystujemy wyłącznie ekologiczną energię elektryczną.
Zrównoważony rozwój MINI – nowe procesy projektowania – produkcja aluminium wtórnego
Zrównoważony rozwój MINI – nowe procesy projektowania – produkcja aluminium wtórnego 1
Zrównoważony rozwój MINI – nowe procesy projektowania – produkcja aluminium wtórnego
Zrównoważony rozwój MINI – nowe procesy projektowania – produkcja aluminium wtórnego 1

REZYGNACJA Z METALI ZIEM RZADKICH W ELEKTRYCZNYM MINI COUNTRYMAN.

Całkowicie zrezygnowaliśmy z metali ziem rzadkich w układzie napędowym elektrycznego MINI Countryman. Uzyskaliśmy to poprzez nowe rozwiązanie, w którym konwencjonalne magnesy zastąpione zostały polem elektromagnetycznym, eliminując potrzebę stosowania tych materiałów. To znaczące osiągnięcie umożliwia jeszcze bardziej zrównoważony proces produkcji elektrycznych MINI i dodatkowo odciąża środowisko.
Zrównoważony rozwój MINI – konstrukcja układu napędowego – elektryczne MINI Countryman Zrównoważony rozwój MINI – konstrukcja układu napędowego – elektryczne MINI Countryman
Anna Goldhofer, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw gospodarki o obiegu zamkniętym.

„NAWET ZMIANA BARDZO MAŁEGO ELEMENTU MA DOŚĆ DUŻY WPŁYW, PONIEWAŻ TĘ ZMIANĘ MOŻNA POMNOŻYĆ PRZEZ 2 MILIONY SAMOCHODÓW”.

BO TO JEDYNA DROGA DO POSTĘPU.

Wszyscy mogą przyczynić się do tego, by MINI było zrównoważoną marką. W naszej serii wywiadów pokazujemy zrównoważony wkład szerokiego grona osób związanych z MINI – i motywację, która ich inspiruje.

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.

Recykling rozpoczyna się od nadzorowanego zwrotu MINI do zatwierdzonego punktu odbioru lub zakładu demontażu. Skontaktuj się z dealerem MINI, aby poznać lokalizacje zatwierdzonych punktów, które mogą wydać zaświadczenie o zezłomowaniu pojazdu niezbędne do ostatecznego wyrejestrowania MINI.

Recykling rozpoczyna się od neutralizacji poduszek powietrznych i innych elementów pirotechnicznych. Następnie usuwany jest czynnik chłodniczy z układu klimatyzacji, płyn hamulcowy, płyn chłodzący oraz olej w silniku i skrzyni biegów, jak również spuszczane jest paliwo. Poszczególne płyny są wlewane do oddzielnych pojemników, a następnie przetwarzane lub poddawane recyklingowi w wyspecjalizowanych zakładach. Po usunięciu z MINI płynów demontowane są te części i materiały, które nadają się do recyklingu. Pozostałości rozmontowanego MINI są przerabiane na elementy o wielkości dłoni w rozdrabniarce, a następnie sortowane. Tworzywa sztuczne, tekstylia, metale żelazne i nieżelazne są poddawane dalszemu recyklingowi.

W MINI zobowiązujemy się do realizacji ambitnych celów poprzez wyznaczenie strategicznego kierunku, który zamierzamy stale aktualizować. Do 2030 roku chcemy zmniejszyć o połowę emisję CO₂ na pojazd w fazie użytkowania. Planujemy również wykorzystywać do 50% materiałów wtórnych i będziemy koncentrować się na dalszych przedsięwzięciach z podmiotami zewnętrznymi w zakresie recyklingu tworzyw sztucznych. Szczególnie ważną rolę odgrywa tu gospodarka o obiegu zamkniętym. Ponadto od początku 2021 roku kupujemy aluminium wytwarzane przy wykorzystaniu energii słonecznej. Produkcja aluminium jest szczególnie energochłonna, w związku z czym wykorzystanie ekologicznej energii elektrycznej skutkuje znaczną redukcją emisji CO₂. Ekologiczna energia elektryczna jest skuteczną dźwignią do osiągnięcia celu korporacyjnego, jakim jest zmniejszenie do 2030 roku emisji CO₂ o 20% w ramach sieci dostawców.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.

Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.

JESTEŚMY NA DRODZE DO ELEKTRYCZNOŚCI.

PRZYŁĄCZ SIĘ DO WPROWADZANIA ZMIANY.

Poznaj korzyści płynące z nowego, elektrycznego stylu życia. Zobacz, ile zaoszczędzisz, jak często akumulator będzie wymagał ładowania i jak łatwa może być jazda samochodem elektrycznym.
Zrównoważony rozwój MINI – na drodze do elektryczności – przyłącz się do nas Zrównoważony rozwój MINI – na drodze do elektryczności – przyłącz się do nas
Zrównoważony rozwój MINI – rodzina elektrycznych MINI – gama Zrównoważony rozwój MINI – rodzina elektrycznych MINI – gama

POZNAJ NOWĄ RODZINĘ ELEKTRYCZNYCH MINI.

To początek nowej ery. Nowa rodzina elektrycznych MINI oferuje charakterystyczną dla tej marki radość z jazdy dzięki elektrycznemu układowi napędowemu i wciągającym cyfrowym wrażeniom użytkownika.