Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.

NASI OFIARNI BOHATEROWIE.
Nasze manekiny do testów zderzeniowych bardzo ciężką pracują, aby oprócz frajdy kierowcy MINI mogli także liczyć na najwyższy poziom bezpieczeństwa. Rygorystyczne testy zapewniają również odpowiedni poziom ochrony pasażerów oraz pieszych dzięki najbardziej zaawansowanym funkcjom bezpieczeństwa. W MINI systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego działają zawsze w pełnej harmonii.

Systemy asystujące.
Kto powiedział, że bezpieczna jazda jest nudna? W MINI uważamy, że frajda za kółkiem jest jeszcze większa, gdy możesz liczyć na najwyższy poziom bezpieczeństwa. Opcjonalny system asystujący kierowcy obejmuje przydatne funkcje, takie jak ostrzeganie przed kolizją i wykrywanie pieszych. Kamera zainstalowana na przedniej szybie wykrywa krytyczne sytuacje, przekazuje kierowcy dwustopniowe ostrzeżenie i przygotowuje układ hamulcowy, skracając czas reakcji. Pomocne są także takie funkcje jak system rozpoznawania znaków drogowych, asystent świateł drogowych i aktywny regulator prędkości. Na pokładzie MINI znajdziesz również inne opcjonalne funkcje bezpieczeństwa, które nie tylko chronią, ale także optymalizują gokartowe właściwości jezdne, z których słynie MINI. Wyświetlacz Head-Up i kamera cofania wykonują całą pracę, aby dla Ciebie pozostała czysta przyjemność.

POŁĄCZENIE ALARMOWE.
Twoje MINI jest gotowe do pomocy w każdej niefortunnej sytuacji. Za sprawą funkcji Inteligentnego Połączenia Alarmowego MINI automatycznie wysyła do telefonicznego centrum alarmowego BMW Group prośbę o pomoc wraz z informacją o lokalizacji auta, kierunku jazdy oraz liczbie aktywowanych poduszek powietrznych. Dzięki temu możesz liczyć na szybką pomoc.
Sztywna karoseria.
Konstrukcja karoserii w MINI jest sztywna, ale wyposażona w strefy kontrolowanego zgniotu. Ma to kluczowe znaczenie przy pochłanianiu energii zderzenia. Takie rozwiązanie zapewnia kompleksową ochronę przy zderzeniu czołowym, uderzeniu od tyłu lub z boku, a także przy dachowaniu. Zastosowanie stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, zoptymalizowanej pod względem masy i sztywności, sprzyja sportowym wrażeniom podczas jazdy. Ograniczenie momentu obrotowego doskonale wyostrza charakterystykę prowadzenia.



Zaawansowanie hamowanie.
Zaawansowana technologia hamowania zapewnia pełną kontrolę nad Twoim MINI.
HAMULCE Z ABS.
Układ hamulcowy najnowszej generacji, wyposażony w cztery czujniki przy każdym z kół, umożliwia skuteczne hamowanie nawet na śliskiej nawierzchni.
UKŁAD ELEKTRONICZNEJ DYSTRYBUCJI SIŁY HAMOWANIA (EBD).
Analizuje aktualny rozkład masy w MINI i równomiernie rozkłada siłę hamowania pomiędzy koła w zależności od warunków jazdy.
UKŁAD KONTROLI HAMOWANIA NA ZAKRĘTACH (CBC).
Trochę zbyt szybkie wejście w zakręt? Układ CBC poprawia stabilność przy pokonywaniu zakrętów z wyższą prędkością.
ASYSTENT HAMOWANIA.
Umożliwia szybsze zahamowanie w nagłych sytuacjach, sprawnie redukując prędkość i minimalizując drogę hamowania.
OBRAZ Z PRZODU

Trzy poziomy kontroli.
W MINI masz do dyspozycji trzy różne tryby jazdy zapewniające nie tylko bezpieczeństwo w każdej sytuacji, ale także dokładnie taki zakres kontroli, na jaki masz ochotę.

Dynamiczna kontrola stabilności.
Układ DSC zapobiega wielu wypadkom. Inteligentne czujniki wykrywają nawet lekkie odchylenia od toru jazdy. W takim przypadku układ DSC odpowiednio dopasowuje moment obrotowy silnika oraz rozkłada siłę hamowania pomiędzy koła w zależności od sytuacji. Jesteś w dobrych rękach.

Dynamiczna kontrola trakcji.
W połowie szachownica, w połowie Chili Red – nie ma lepszej deklaracji rajdowego ducha. Właśnie takiej bezkompromisowości należy oczekiwać od tego „demona prędkości”. Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) gwarantuje optymalne parametry jazdy na każdej nawierzchni, także śliskiej czy grząskiej. Przywraca również moc silnika szybciej niż DSC i dopuszcza lekki poślizg kół przed korektą toru jazdy, co z pewnością ucieszy kierowców o nieco bardziej sportowych ambicjach.

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
Blokada mechanizmu różnicowego (EDLC). Doświadczeni kierowcy, którzy chcą mieć dostęp do pełnej mocy silnika oraz wysoki poziom kontroli nad autem, mogą wyłączyć DSC i DTC. Jednak także w takim przypadku MINI zapewnia ochronę. W razie potrzeby włącza się blokada mechanizmu różnicowego (EDLC), zapobiegając poślizgowi kół podczas ostrej jazdy w zakrętach oraz dużego przyspieszenia.
Bezpieczeństwo od początku do końca.
Od zaawansowanych technologicznie reflektorów i poduszek powietrznych aż po opony umożliwiające jazdę nawet po przebiciu – MINI dba o Twoje bezpieczeństwo na każdym kroku. Zapoznaj się z innymi funkcjami bezpieczeństwa.
Samochody Mini Cooper zwyciężały w wielu wyścigach, m.in. trzykrotnie w prestiżowym Rajdzie Monte Carlo. Ta chlubna tradycja trwa nadal, a nazwa John Cooper Works niezmiennie kojarzona jest z fenomenalnymi osiągami i jakością klasy premium.

Opony Runflat.
Teraz już nie musisz obawiać się „złapania gumy”. Opcjonalne opony Runflat zachowują kształt nawet po przebiciu. Opony są wykonane z odpornej na wysokie temperatury mieszanki gumowej i mają wzmocnione boki. Dzięki temu nawet po przebiciu możesz dojechać przy prędkości maksymalnej 80 km/h do punktu naprawy.

Dynamic break lights.
If you ever have to emergency brake, these brake lights will start to flash, alerting the vehicles behind you. Your hazard warning lights then automatically activate to help defuse the critical situation even further.

Szybkie poduszki powietrzne.
Każde MINI z twardym dachem wyposażone jest w aż sześć poduszek powietrznych. Są to błyskawicznie działające, „inteligentne” poduszki z czujnikami bezpieczeństwa. Czujniki na bieżąco monitorują pozycję kierowcy i pasażera z przodu, a także działanie pasów i siłę uderzenia. Na postawie tych danych regulują tempo napełniania poduszek powietrznych. Sprytnie, prawda? Poduszki boczne zwykle montowane są w drzwiach pojazdu. W MINI umieszczono je w fotelu, aby ich aktywacja następowała w odpowiednim miejscu niezależnie od pozycji fotela. Inteligentnie zaprojektowano również kurtyny boczne. Są umieszczone w środkowej części konstrukcji dachu po obu stronach. Kurtyny boczne są napełnione dłużej niż zwykłe poduszki, gwarantując ochronę przed kolejnymi uderzeniami i zranieniem przez odłamki szkła. MINI chroni Cię z każdej strony.

Automatic Stability Control + Traction (ASC+T).
ASC+T prevents the front wheels from spinning, which guarantees ideal starting conditions and plenty of traction.

Adaptive LED Headlights.
Optimum light on straights and bends alike. Optional bi-xenon LED headlights give you crisp visibility even in the dark or poor weather, and swivel into the direction of the road to illuminate what’s round the corner. They also adjust their angle to the road based on your MINI’s speed and load-weight. These beauties even clean themselves with retractable power washers, maintaining their crystal clear visibility.

Flexible rear axle.
The multilink rear axle allows each wheel to react independently. So an uneven road surface won't affect the entire chassis − and your drive stays smooth.

Hungry for more?
Discover more about MINI safety, including features tailored specifically to individual models.
- Choose your MINI